24.07.2021, 14:14

9 günlük tatilin bedeli ağır olacak

Fransa'da Bilim Kurulu Başkanı Jean-Francois Delfraissy, Covid-19 sonrası normal hayata dönüşün 2023'ten öne olmayacağını açıkladı. BFMTV-RMC televizyonlarının ortak yayınında konuşan bilim insanı, maske takmak ve el yıkamak gibi salgından korunmak için gerekli temel kurallara Fransızların geri dönmesi gerektiğini de belirtirken biz de ise durum gittikçe vahim bir hal alıyor.

Tüm tatil bedelleri ağzına kadar doldu. Sosyal mesafeyi de maskeyi de takan yok. Delta versiyonu ise hızla yayılıyor. Bayram tatili sonrası kısıtlamalar yeniden gelecek çünkü biz normalleşmeyi bilmiyoruz. Hatta gittikçe anormalleşiyoruz. Vaka sayıları düşüp yasaklar kalkınca sanki her şey bitmiş gitmiş gibi bir davranıyoruz. 1.5 yıldır mücadele ettiğimiz ve hala atlatamadığımız salgın hiç olmamış gibi bir çılgınlığa kapılıyoruz.

Oysa bayramı ve tatili çılgınlaşmadan da yaşamak, tadını çıkartmak mümkün. Fakat kalkan yasaklarla zincirinden boşanan bizler bir türlü dersimizi almıyoruz. Yaz bitmeden hafta sonu yasaklarının gelmesi an meselesi. Vakalar ve ölüm sayıları hızla artıyor. İşin daha da beteri eylülde okulların açılmasını da büyük riske atıyoruz. Sorumsuz davranışlarımızın bedelini en çok da yine gençler ve çocuklarımız ödeyecek.

Forma giymeyi, okula gitme alışkanlıklarını günbegün yitiren çocukların 1.5 senesi zaten kaybolup gitti. Bu gidişle yazı yazmayı ve okumayı bile unutacaklar. Açılamayan özel okulların parasını ödeyen önümüzdeki senenin taksitlerine başlayan ailelerin en büyük umudu bu sene çocukların yüz yüze eğitim alabilmesi. Fakat her geçen gün bu ihtimalden hızla uzaklaşıyoruz.

Setlerden de yine Covid-19 haberleri gelmeye ve setler durmaya başladı. West World, American Horror Story ve House Of The Dragon gibi yeni bölümleri merakla beklenen popüler diziler setlere ara verdiklerini duyurdu. Aynı durum bizde de söz konusu. Yeni sezon için hazırlık yapan ve bayramdan sonra sete çıkacak yapımların üzerinde kara bulutlar şimdiden dolanmaya başladı. Çekimde olan setlerden ise pozitif vaka haberlerinde artış var. Barlarda, plajlarda üst üste gelip kuralları hiçe sayarsak olacağı da bu zaten. Bu kışı da evlerde geçirmeye hazırlıklı olun, bu tablodan başka bir sonuç çıkması mucize olur.

Niye her şeyi uçlarda yaşamak zorundayız ki. Abartmadan, dozunu kaçırmadan tatil yapmak, tatilden sayılmıyor mu acaba? Hepimiz bunaldık, sıkıldık ama bunun çaresi deli dana gibi riskli ortamlara girmek ve tedbirleri elden bırakmak değil. Tam tersi bayram süresince okuduğumuz, izlediğimiz tüm haberlerdeki çılgınlık halleri, bizi boğan yasakları tekrar başımıza getirmekten başka hiçbir işe yaramayacak.

Açılmadan bu yana 4 kere dışarıya yemeğe gittik. O da açık havada ve tüm kurallara uyarak. Urla’da Alaçatı’ya 25 dakikalık mesafede olmamıza rağmen gitmedik. Az riskli bölgede olmamıza rağmen kısıtlı bir çevreyle görüşmeye devam ettik. Denize de gittik, açık havada yürüyüşler de yaptık. Kendi aramızda eğlencemizi, müzikli barbekü gecelerimizi de gerçekleştirdik. Fakat aşırıya kaçmadan ve kendimizi korumayı elden bırakmadan.

Siz bu satırları okurken İstanbul, İzmir ve Ankara gibi büyük şehirler yine dolmaya başladı ve asıl vahim tablo o zaman yaşanacak. Bir bayram daha geldi geçti ama bedeli ne yazık ki ağır olacak.

Bayram süresince çıkan haberlere bakarak zaten bunun tersini beklemek saflık olur. Ne kadar haber detoksu yapsam da bir şekilde önüme çıkmayı başardılar.

En çılgın olanları sizler için derledim. İşte bayramın TOP 10 haberleri;

• Adı üzerinde görevi can kurtarmak olan cankurtaranın bıçaklanması: Fırtına’dan denize girmek yasaklanınca, insanları kendilerinden korumaya çalışan cankurtaranlar vatandaşların saldırısına uğradı. Dünyanın hiçbir yerinde olmayan bu haberle tarihe bile geçmiş olabiliriz.
  • Denizde boğulma vakaları: Bayram süresince fırtınaya rağmen denize giren 10 kişi azgın dalgalarda boğularak can verdi.
  • Boşalan İstanbul’a sahip çıkan Suriyeliler: Tatilde kimileri memleketine kimileri tatil beldelerine koşarken İstanbul adeta boşaldı. Boş sokaklar ise Suriyelilere kaldı. Ve huzurlarını bozdukları için Afganlardan şikayetçi oldular.
  • Levent Aykul’un evinde ölü bulunması: Allah gani gani rahmet eylesin.

• Bayram dönüşü yol çilesi: Gişelerde ve feribotlarda kilometrelerce kuyruklar oluştu ve oluşmaya devam ediyor.
  • Ege’deki depremler: Son 3 günde 4 ve üzerinde olan depremler korkuttu. 6.8’lik bir depremin öncüsü olabileceği tartışmaları başladı.
  • Unesco’dan Ayasofya Uyarısı: Dünya Mirası Komitesi, geçen yıl camiye çevrilen Ayasofya ve Kariye'de yapılan değişiklikleri bildirmesi için Türkiye'ye 1 Şubat'a kadar süre verdi. Korunmayan varlıkların miras listesinden çıkarılma riski bulunuyor.
  • Prof. Dr. Mehmet Ceyhan’dan aktif vaka sayısı açıklaması: Tahminine göre aktif vaka sayıları 100 bini geçti.
  • Artvin’de hepimizi üzen sel: Hayatını kaybedenlere Allahtan rahmet yakınlarına da sabır diliyorum.
  • Kıyıköy Belediye Başkanının gelmeyin çağırısı: Bayram tatilinde akına uğrayan 2 Bin 77 nüfuslu belde de insan sayısı 50 Bin olunca belediye başkanı sosyal medyasından gelmeyin mesajı atmak zorunda kaldı.

Hepinize sağlık ve güzel haberler alacağınız haftalar dilerim.